Friday, July 15, 2011

Ceritera Akief


Akief di usia 3 tahun... sekarang amat ler suka mengadu.... yang selalu menjadi mangsa aduan ialah kakak... hehehhe..kesian kakak.... pantang ada action sikit terus akief mengadu....

ayat mengadu yang popular:   "mama... kakak kan...buat adik...nanti mama marah dia yerrr".... walhal kadang-kadang bukannye kakak buat pun...kakak just tegur tak bagi dia sepah barang jerrrr.... kadang-kadang...kakak duk menyanyi sorang-sorang... ada ler lirik yang menyebut kau/aku.... (word kau dan aku tidak di benarkan di sebut)... jadi akief akan mengadu.." mama...kakak kan...cakap aku".... kadang-kadang kakak sebut word "hoi" pun dia akan mengadu... "mama....kakak kan, cakap hoi...nanti mama marah dia yerr"... khikhhihkikk... banyak ler lagi aduan-aduan yang akan di terima... setiap 10-15 minit memang akan ada aduan..... itu yang kadang-kadang menjadi isu untuk bergaduh dengan kakak tuuu..  sebab suka mengadu sangat spiderman nehhh...

bila turn dia kena tegur ngan mama or abah...ayat favorite nya... "mama niiiieee...sukkeee buat adik".... hahahaahaa.... so commeell..sebab dia akan hilitekan word "sukkeee" ketika menyebutnya...

akief bercakap suka membahasakan diri saya/awak....hahahhaa.... even dengan mama & abah pun dia akan membahasakan dirinya saya.... amat teruja nak memperkenalkan mama & abah dia... everyday pergi ambik kat school.... terus datang peluk mama/abah sambil cakap kat kawan-kawan dia.."ini abah saya"... dengan mimik muka bangga... hahaahhaahaa.... oohh..tapi amat sayang kat kakak...if kakak kena tegur/marah dengan mama... cecepat datang cakap kat mama... " ini kakak saya.... mama tak boleh marah kakak saya" ... hheeehhehhe... chommeelll.....

nota kaki : TQ to makngah untuk gambar encem akief

2 comments:

Unknown said...

kaki ngadu? neh memang pangai abang eiman & adik elham...dah sorang2 yang asik buat report...hahahahahaha...

♥ KELUARGA 17 ♥ said...

hehehe...boi lagi kuat ngadu yerrr....