Showing posts with label Tasha. Show all posts
Showing posts with label Tasha. Show all posts

Monday, February 4, 2013

Natasha's Big Day

Princess Natasha dah besar dah.... dah 7 tahun dah anak dara mama....  sebenarnya birthday kak tasha on 3 february...tapi di awalkan kepada 1 February...sebabnya?? 1 february....mama cuti sempena hari wilayah.... so, sempat le buat apa yang patut...lagipun kak tasha nak ajak BFF dia... kalau buat ahad... BFF nye tak dapat datang..... almaklum le...hujung minggu anak-anak ken ikut activity parent....  ;-)

Selesai je uruskan semua orang pada pagi jumaat...tinggal le mama sorang-sorang uruskan apa yang patut (abah, kakak & adik warga selangor....so, semua orang tak bercuti) .... ambooii..macam ler beria majlisnye...walhal ajak kawan-kawan rapat kakak yang terdekat je punnnn....  ;-p... takpeeee....excited tu penting...jadi pembakar semangat..... 

Rainbow cake untuk kakak...sponsered by che mah tersayang..... tq che mah....setiap tahun mesti tak tinggal birthday cake untuk kakak & adik...  ♥♥♥   cake yang sangat sedap.... terus tak berbaki kek...langsaiiiii..... aunty tina siap ulang datang balik nak minta tapau cake...   ;-)

Selamat Hari Ulang Tahun Natasha Sayang..... mama, abah & adik selamanya menyayangi kakak....♥♥♥

Ya Allah, bantulah anak-anak kami, panjangkanlah umurnya, berikanlah petunjuk serta peliharakanlah dari perkara yang haram  dan bentuklah ia dengan perkembangan yang sihat dan suburkanlah ia dengan kehidupan yang baik dan berikan padanya petunjuk dan ketaqwaan di dunia dan akhirat. Ya Allah, perbaikilah dirinya dan akhlaknya, hiasilah jiwanya dengan cahaya keimanan dan penuhi hatinya dengan ketaqwaan serta berpendirian teguh. Dan jadikan  ia seorang yang berbakti kepada kedua ibubapanya bukan seorang yang derhaka terhadap keduanya, dan jadikannya dari kalangan orang-orang yang salih. Dan hindari ia dari orang-orang yang berhasad dengki.
Ameen.

Wednesday, January 16, 2013

Dunia baru kak tasha

Dah lebih dua minggu bersekolah.... baru berkesempatan nak bercerita pasal sekolah kak tasha...

 
1/1/2013.... kak tasha mula bersekolah.....  alahaiii..dah besar anak mama..dah mula pakai uniform sekolah..... 

Hari orientasi....sangat bersemangat bangun pagi....ceria jer nak ke sekolah... memandangkann orientasi di buat pada hari cuti umum, so ramai parents yang datang teman anak-anak...emmmm...  kalau tak cuti umum...mostly semua akan datang jugakkk...almaklum ler...aura anak baru masuk sekolah... kannn... & yang bestnye...kanak-kanak masa kini...semuanya berani-berani... semua nya nampak bersemangat jer nak bersekolah...memang takde ler adengan menangis-nangis or menarik tangan parents.... hehehehheee.... bebudak sekarang dah bijak....

Selepas taklimat & ucapan oleh guru besar...semua pelajar dibawa ke kelas masing-masing untuk menduduki ujian diagnostik...  kak tasha sekelas dengan sarah.... hehehehee...bila dua kawan baik sekelas.... mama duk intai..manjang duk pot pet-potpet jerr dua orang niiii.....  ;-P

Minggu pertama persekolah.... mama bercuti untuk memantau kak tasha....takde ler mama pergi berumah tangga di sekolah pun... pergi intai-intai dari jauh jerr... tengok macam mana kak tasha dalam kelas....macam mana keadaan dia di kantin...macam mana dia menyesuaikan diri dengan persekitaran baru.... & nampaknya, alhamdulillah.... kak tasha boleh sesuaikan diri..... nampak ceria jer bersama kawan-kawan.... sebelum ni..mama asyik ler duk risau...macam mana kakak nak membeli di kantin...macam mana nak makan....alhamdulillah... nampaknya semua tu takde masalah untuk kakak.... hari pertama pun dah "terer" membeli sendiri di kantin....

setiap hari...selepas sekolah kebangsaan... kak tasha ke sekolah agama.... kelas 1 Adnin...  pada pandangan kasar seorang mama..nampak macam penat kan....pagi sekolah kebangsaan... dalam masa sejam..kena bersiap-siap ke sekolah agama pula... tapi nampaknya kak tasha ceria & enjoy dengan jadual & kehidupan baru dia...
 
Impak aura darjah 1....sekarang kak tasha dah tidur sensorang dalam biliknya sendiri.... vaaa..besar betul pengaruh dah jadi "pelajar sekolah" ni yerr....  balik jer dari orientasi...terus kak tasha request nak tidur sensorang dalam bilik sendiri.... memula ingatkan sayang mama ni memain...rupa-rupanya....memang betul dia tidur sendiri dalam biliknya...lega mama....yer lerr...tak payah nak risau-risau nak pikir cara macam mana nak bagi kak tasha tidur sorang-sorang...dah tuan punya badan sendiri yang sukarela....  well done sayang..... mama tau....anak mama memang berani....  ;-)

Monday, December 31, 2012

How Time Flies


Sekejap jer masa berlalu... rasa macam baru jer lagi duk meriba & mendukung baby tasha... esok baby tasha dah jadi big girl dahh...dah mula pakai uniform putih + biru.....  alahaiiii... dah besar anak mama... macam tak puas lagi nak gomol-gomol pwincess tecit.... persiapan sekolah??? rasenya dah 100% siap..tunggu tuan punya badan gi lapor diri jer esok ni....lencana dah jahit....stationeries dah label kan... buku dah balut.... nama dah tulis...a few forms pun dah isi....oooohh...semangat mama.....hehehe...semngat anak pertama masuk sekolah.... tahun depan belum tentu....if tahun selepas lepas ini tak buat.... kakak & adik jangan terasa yerrr... bukan tanda tak sayang...tapi masa tak cukup untuk nak buat semua-semua tuuuu....  ;-)  perasaan sekarang??? ada dua... satu perasaan tak sabar nak tengok pwincess tasha beruniform ke sekolah... duduk kat meja sekolah... menulis... etc... satu lagi perasaan....sayuuuuuuuu........ngape cepat benor anak mama ni besar?????  huhuhuhuuhhhuuuuu...... tak puas nak gomolgomol...... 

untuk kakak sayang.... SELAMAT MENEMPUHI ALAM PERSEKOLAHAN....  belajar rajin-rajin yer sayang.... 

Untuk kawan-kawan.... selamat tahun baru semua......  ;-)  selamat menempuhi dunia baru..... 

♥♥♥  selamat tinggal 2012... & selamat datang 2013......  ♥♥♥

Thursday, October 11, 2012

Mari Mengayuh


Weekend... melayan permintaan kak tasha untuk belajar naik basikal dua roda.... dah taknak dah  guna basikal beroda empat.... kesian kakak.... selalu duk ajak teman & ajar dia kayuh basikal... tapi manjang tak sempat jerrr.... setiap hari asyik berkejar dengan masa....

 
Gigih abah mengajar anak dara kesayangan....  belajar kayuh basikal kat tempat berumput....risau sangat takut anak daranya jatuh atas jalan tar.... tapi kak tasha komen... "berat ler kayuh atas rumput"....  eemm..nak belajar naik basikal pun...kemain abah pesan.."pakai seluar panjang...pakai jeans...pakai kasut".....  itu pun siap suruh pakai helmet segala.... tapi kak tasha yang tak nak.... heheheheee...allaaa...mama dulu belajar guna selipar jepun jerr punnnn......  :-P  ... 


Akhirnya... selepas sepetang menghabiskan masa di taman....  anak dara kesayangan dah pandai kayuh basikal sendiri dah.....  happy yang amat bila dah "terer"....  eemm... tahun depan boleh ler pergi sekolah naik basikal yer sayang....  ;-)

Monday, October 8, 2012

Bila mereka shopping

Edisi melayan anak-anak bila mereka diberi peluang untuk "shopping"...  diberi peluang ke??? tak juga...mereka "mencipta" peluang untuk shopping...peluang yang sentiasa dicipta..... yang selalunya membawa kepada mama & abah tak mampu nak "tolak"....  :-P


 
Begini ler gelagat  tuan puteri bila sampai ke tempat shopping diorang... terintai sana...terintai sini...


berjalan ke lorong sana...berjalan ke lorong sini....


belek sana...  belek sini...


Pegang yang itu.... letak yang ini....


Tenung sana..tenung sini...


cari sana...cari sini...


 
 dah tak tau nak pilih yang mana satu...


Akhirnya...selepas hampir dua jam...akan muncul aksi macam ni....  bertafakur atas lantai...sambil susun mainan yang berkenan.... sambil berfikir...nak pilih yang mana.... ooohhh... part ni paling tak larat nak tunggu....

yang akhirnya akan mewujudkan keadaan ini... dimana semua orang akan terlibat dalam membuat keputusan.... ayat yang pasti.. "eemmm... mama rasa...kakak patut ambil yang mana??"... aiisshh...ikutkan...nak jer jawap.."eemm..tak payah ambil semua ler kakak...sebab dah banyak kat rumah...gaun jer berlainan)..    :-P


berbeza dengan super hero shopping....  pergi jer ke rak favorite... belek-belek... ambil satu...


pergi rak lain... belek-belek lagi... ambil satu lagi.... aiishh... lagi lama tunggu kakak buat pilihan... lagi banyak dia collect mainan untuk dibeli....


bila dah bosan menunggu kakak.... sambil main sambil bercakap... "bila kakak nak siap pilih toys ni abah??"..


gaya budak yang dah bosan menunggu kakaknya shopping....  semua benda di "cuit"....


Monday, September 24, 2012

Nak lagu apa???

 
Sedang membuat back up files... tetiba terjumpa video ni.... eeeemmm...sangat rindukan this little pwincesss..... ♥♥♥

Thursday, September 13, 2012

Ceritera sebuah music box



Kisah sebuah music box...  teringat di zaman sekolah dulu-dulu...or zaman couple-couple... music box ni dah jadi macam hadiah wajib "dapat" or wajib "diberi" untuk/kepada orang istimewa...  konon-konon romantics kuutttt... tak tau ler dimana kaitan romantic dengan music box... mungkin sebab iramanya kutt....   

Bermulalah sebuah cerita, weekend lepas.... tuan puteri telah meminta di belikan sebuah  music box
( memula mama agak-agak tak faham kenapa ler tuan puteri ni boleh berkenan sangat dengan music box... tapi bila fikir-fikir, may be sebab rase mcm princess duk menari-nari dengan irama tu kuttt.... tak pun...suka sebab buka je box tu, ade ballerina nyanyi sambil pusing2 ) maka, seorang ayah telah membeli & menghadiahkan  puteri hatinya dengan sebuah music box....  alahaaiii..masih terbayang di mata wajah tuan puteri yang tersangat gembira mendapat music box... & minggu ni... ayahnya teramat ler busy menyiapkan thesisnya, hinggakan balik asyik lewat malam.... hinggakan tertidur-tidur ler tuan puteri tanpa sempat bertemu dengan si ayah... lagak si tuan puteri...setiap malam sebelum tidur...main kan music box sambil merenung music box & berangan (berangan rindukan si ayah)....alaahhaiiii... gaya macam org berchenta.... kihkhihkhikk... cumiiilll jer tengok gaya tuan puteri menunggu ayahnya pulang sambil memainkan music box....  selalunya tertidur-tidur ler tuan puteri sambil  di iringi irama music box itu....  kihkhihhkikk..bebetul chenta hati ler kakak neh dengan abah....

Monday, September 10, 2012

Pwincess oh pwincess

Our pwincess sangat happy sebab dapat jadi flower girl dimajlis kahwin maksu....  seharian senyum memanjang jeeerrrrr.... tapi bila majlis dah bersurai...sampai rumah jerrr..terus melepek sambil cakap.."kakak happy dapat jadi princess...tapi penat rupenya jadi princess ni yer mama"....  hhahahahahaaa.... alahhaii pwincess mama nehhhhh..... geget karangggggg.....



Nota kaki:  Selamat Pengantin Baru & tahniah untuk Maksu & uncle...semoga berbahagia & dirahmati selamanya...ameen....

Friday, June 8, 2012

Milo Ais Special

Sangat terharu...... dengan keletah anak dara kesayangan.... semalam balik dari kerja....berehat sebentar di sofa... akief dengan kerjanya...kak tasha senyap jerrr.... ingatkan tengah main apa......tetiba kak tasha datang sambil menghulur satu mug milo ais..... rupa-rupanya, sesenyap kak tasha buat milo ais sendiri (kali pertama kak tasha buat milo  ais sendiri)..... sambil hulurkan milo ais kak tasha cakap.." kakak buat ni special untuk mama....kakak tau mama penat baru balik ofis...kesian mama.... lepas ni kalau abah tak ada, mama nak minum milo ais...mama cakap jer kat kakak..nanti kakak buatkan"....  mwuahhmwuahhmwuuah....sayang sangat-sangat-sangat kat kakak .....

Friday, February 17, 2012

Tiup-tiup lilin kak tasha

eemm... nak cerita apa yerr...macam tak ada cerita sangat...citer pasal besday kakak jer ler... sekejap jer rasa, dah 6 tahun dah princess kesayangan mama & abah ni...

Weekend lepas....buat sedikit majlis makan-makan...emmm...bukan ler birthday party pun.. just masak lebih sikit & panggil mereka yang terdekat di kawasan rumah jer.... menu ringkas yang ada...macaroni bakar....puding di raja...salad... & lamb panggang....  sebabnya kak tasha yang beria nak pakai baju princess biru ni...sebenarnya, baju ni mak long belikan last year rasanya... tapi agak terbesar sikit...dari tahun lepas lagi kak tasha beria nak pakai baju ni...tapi mama selalu duk cakap.."nanti kakak umur 6 tahun kakak boleh pakai baju ni"..tak ada apa-apa reason pun...cuma waktu tu tercakap macam tu... tak sangka pula, kakak tetap ingat apa yang mama cakap & dari awal tahun ni...kak tasha keep asking pasal baju ni...& selalu duk cakap..."eemm..nanti bila kakak 6 tahun..kakak boleh pakai baju ni kan mama??? emm..nanti kakak nak potong kek dengan pakai baju ni ye".. ;-) jadi, taknak hampa kan kakak...tu yang buat sedikit acara potong kek sambil pakai baju "idaman"....

ee..berkedut seribu langsir...sebab selalunya langsir tu di ikat....heheehehee..silap pasang word gantung-gantung tu dekat tingkap ( tq to che mah sebab rajin siapkan words tuh)...so, bila nak ambik gambar...gambar jadi gelap sebab silau cahaya dari luar....tu yg kena bukak langsir tu...bagi tutup...baru ler cerah sikit gambar.... tapi nampak selebeh ler pulak....



Suka tengok wajah ceria princess...eemm.... senang sebenarnya nak ambil hati princess ni,  benda-benda kecik pun boleh buat kak tasha happy sangat-sangat dah.... & bila tengok kak tasha happy sangat-sangat...rasa berbaloi jer  apa yang mama buat untuk kak tasha...
Birthday cake untuk kawan-kawan di Q Dees... kakak tasha dah request,  "kakak nak birthday cake yang ada gambar princess & ada flowers banyak-banyak"...  terus mama bagi "order kak tasha" tu kat auntie anna... "birthday cake princess banyak flowers ala-ala garden"...  memang puas hati sangat-sangat ngan cake yang anna buat.... kak tasha pun sangat-sangat happy....sakan balik dari sekolah dia duk cerita kawan-kawan cakap birthday kek dia cantik... tq anna....

the princess & the boys...

the princess & the girls...

antara barang-barang dalam goodies bag untuk kawan-kawan kakak.... jam princess untuk girls...& spiderman /angry bird untuk boys...  untuk girls senang ler nak pilih barang, sebab boleh refer dengan tasha.... rasanya minat  kak tasha & kawan-kawanya adalah sama....  ;-)  untuk boys...eemmm... spiderman tu adalah pilihan akief.... hehehehee...takpe ler kannnnn.... komen from kak tasha.."kawan-kawan kakak suka dapat jam...jam spiderman pun diorang suka"... alhamdulillah...suka dengar kawan-kawan kakak happy dapat hadiah from kakak....

juga cupcakes princess untuk kawan-kawan (tq che mah...gigih sampai malam menyiapkan cupcakes untuk kawan-kawan kakak)....


Goodies bag untuk kawan... ribbon pink untuk girl...ribbon blue untuk boys...




Birthday cake untuk kawan-kawan di Qaseh Azalea.... canttiiikkkkkk sangat kek niiii...sukeeeee....  order from anna juga.... memang order dua sekali gus..pagi sambut kat q dees...petang sambut kat Qaseh Azalea.... memang suka & jatuh hati sangat dengan cake yang anna deco....

gambar mostly blurrrr...sebab rasenye teacher tersilap tekan setting ni.....

celebrate besday dengan GBS...acara wajib setiap tahun...mana sah besday kalau GBS takde.... tahun ni sambut besday dengan GBS kat Mega Mall Penang...

.
 Juga sambut besday dengan wawan....